Typickými zákazníky společnosti GUMEX jsou výrobní a servisní firmy, kteří výrobky používají přímo k prvovýrobě nebo při servisu. Zákazníky v GUMEXu segmentují především podle jejich specializace a dodávaného objemu výrobků. Zákazníci mají možnost komunikovat s firmou prostřednictvím webových stránek a e-shopu, telefonicky, e-mailem i osobně.
Ve společnosti existuje rozvinutá IT infrastruktura, mezi jinými DMS systém s vytěžováním faktur přes OCR, CRM nebo ERP systém. Tato infrastruktura ale nebyla napojena na systémy komunikace se zákazníky.
Než došlo k nasazení Kontaktního centra IPEX, každá pobočka měla vlastní veřejné telefonní číslo a zákazníci tak řešili požadavky individuálně na pobočkách. Přestože existoval systém na vedení dat o zákaznících, péče o ně nebyla jednotná.
„I díky Kontaktnímu centru od IPEXu, pracujeme na tom, aby si zákazník po každém hovoru mohl říct: „Přesně takto si představuju pružné partnerství“