Hlasové služby i telefonní ústředny jsou poskytovány formou služby v cloudu již dnes. Jak však firemní komunikace může vypadat za pár let?
S tím jak se přesunuje komunikace do cloudu, přibývají ke klasické telefonii různé nadstandardní služby. Komunikační nástroje se propojují s databázemi zákazníku (CRM, ERP systémy). Na jeden klik tak můžete zavolat komukoliv z tisíců kontaktů své databáze. Volat můžete nejen z notebooku, ale také z mobilního telefonu. A to díky komunikátorům, které i do mobilních telefonů přinášejí výhody propojení s databází zákazníků. Jednotlivé formy komunikace se více propojují a stírají se rozdíly mezi voláním z mobilu, pevné linky nebo PC.
Videokonference místo návštěv u zákazníků
Do budoucna se budou ve větší míře používat videokonference nejen pro porady, ale také jako videohovory se zákazníky. Ať už z důvodu úspory času, tak např. kvůli nedostatečné marži na výrobku, která by ospravedlnila náklady na cestu k zákazníkovi. Videokonference nahradí reálný zážitek prezentace výrobků.
Eshop s prodavačem jako v kamenném obchodě
Komunikace bude probíhat více kontextově. Představte si např. eshop. Zákazník si vybírá zboží, neorientuje se ve všech technických parametrech a potřebuje konzultaci s prodavačem. Využije tedy live-chat na webu eshopu. Po chvilce chatování prodavač zákazníkovi navrhne telefonát a přímo z počítače mu zavolá a vysvětí vše ústně. Zákazník by si rád výrobek detailněji prohlídl a „vyzkoušel“. Zahájí tedy videohovor a prodavač mu názorně výrobek předvede vč. jeho funkcí. Zákazník se vše dozvěděl, provedl nákup a jak on, tak prodavač je spokojen.